Fogyasztói Értékelés Szabályzat
A jelen Szabályzat tartalmazza a Delivery Hero Hungary Kft. (székhely: 1093 Budapest, Czuczor utca 2. 1. emelet; cégjegyzékszám: 01-09-371824; „Szolgáltató”) által a foodpanda felületein leadott rendelésekre vonatkozó fogyasztói értékelések szabályait.
A jelen Szabályzat kizárólag azon elektronikus értékélési lehetőségre terjed ki, amely a rendelések teljesítését követően válik elérhetővé a Fogyasztók számára a foodpanda weboldalán (www.foodpanda.hu) és a foodpanda mobil applikációban. A Fogyasztóknak ezen túlmenően lehetőségük van bármilyen észrevétellel, panasszal megkeresni a Szolgáltatót a foodpanda szolgáltatásokra vonatkozó fogyasztói ÁSZF 10. pontjában foglaltak szerint, továbbá közvetlenül megkereshetik a rendelést teljesítő Partnert is.Célok
I. A Fogyasztók jelezni tudják a Szolgáltató felé a rendeléseikkel kapcsolatos észrevételeiket.II. A Szolgáltató és a Partner szolgáltatásainak színvonala minél jobban megfeleljen a Fogyasztók igényeinek.
III. Az értékelések összesítésével a Fogyasztók pontos képet kapjanak arról, hogy más fogyasztók milyen mértékben voltak megelégedve az egyes Partnerekkel.
Alapelvek
A. A Szolgáltató minden teljesített rendelés esetén lehetőséget biztosít a Fogyasztó számára arra, hogy értékelést adjon le.B. A Szolgáltató kifejezetten ösztönzi a Fogyasztókat arra, hogy minden rendelés után adjanak le értékelést.
C. A Fogyasztót semmilyen hátrány nem érheti értékelés leadásával összefüggésben.
D. Az értékeléseknek a Fogyasztók felé megjelenített átlaga minden esetben valós és aktuális adatokon alapul. Annak kiszámítása automatikusan történik a Szolgáltató informatikai rendszere által és azon sem a Szolgáltató, sem a Partnerek nem módosíthatnak.
Az értékelés menete
1. A Fogyasztó két felületen keresztül adhatja le a rendelését a foodpanda szolgáltatások keretein belül: webes felületen vagy mobil applikációban. A Fogyasztó kizárólag a rendelés sikeres leadását és kiszállítását követően értékelhet. A Szolgáltató törekszik arra, hogy az értékelések módja tekintetében eltérés ne legyen a különböző rendelési felületek használata esetén, tehát mindkét felületen azonos módon (felugró ablakban) és azonos szempontok alapján legyen lehetőség értékelés leadására.2. A mobil applikáció használata esetén a rendelés sikeres leadását követően a Fogyasztó kap a mobiltelefonjára egy – az értékelés lehetőségéről szóló – push üzenetet, feltéve, hogy telefonja beállításaiban előzetesen engedélyezte az applikáció által küldhető push üzeneteket. A push üzenetet megnyitva egy felugró ablak jelenik meg, amely az értékelés leadására szolgál. Ha a Fogyasztó előzetesen nem engedélyezte a mobil applikáció által küldhető push üzeneteket, akkor a mobil applikáció vagy a webes felület megnyitásakor tudja előző rendelését értékelni ugyanazon felugró ablakban. Ha a kiszállítást a Partner végzi (foodpanda marketplace Szolgáltatás), akkor a rendelés Partner általi elfogadásáról szóló visszajelzés után generálja a Szolgáltató informatikai rendszere a push üzenetet. Ha a Szolgáltató végzi a kiszállítást (foodpanda szállítás Szolgáltatás), akkor a push üzenetet a sikeres kiszállítás után generálja a Szolgáltató informatikai rendszere. Ha a Fogyasztó a push üzenetet nem nyitja meg vagy törli, akkor az értékelés lehetőségét biztosító felugró ablak a mobil applikáció következő megnyitásakor a push üzenet megnyitásától függetlenül is megjelenik egy alkalommal. Ha a Fogyasztó ekkor sem él az értékelés lehetőségével, akkor ezt követően értékelés leadására a fogyasztónak nincs lehetősége az adott rendelés vonatkozásában.
3. A webes felületen leadott rendelés esetén a Fogyasztó nem kap értesítést az értékelési lehetőség megnyílásáról, a webes felület vagy az applikáció következő alkalommal történő megnyitása esetén jelenik meg számára ugyanazon felugró ablak, mint applikáció használata esetén.
4. A foodpanda szolgáltatások értékelhető elemei: a rendelés, továbbá a csomagolás, a futár, és a pontosság. A rendelésre vonatkozó értékelés leadását követően nyílik meg a lehetőség a további három szempont értékelésére (e további három szempont értékelése opcionális). A rendelés értékelését a fogyasztó az értékelés elküldését megelőzően tudja még módosítani, törölni. A skálán történő pontozás csak a további értékelhető lehetőségeket tartalmazó ablak felugrásának feltétele. A csomagolást, a futárt és a pontosságot a fogyasztó egy 1-5-ig terjedő skálán értékelheti (csillagok adásával, nem pontozással), emellett van lehetőség szöveges (szabadszavas) megjegyzés leadására is. A fogyasztó saját belátása szerint részben vagy egészben is kitöltheti az értékelő űrlapot, az sikeresen elküldhető részleges kitöltés esetén is.
5. A felhasználó választhat, hogy anonim módon (a „Név nélküli értékelés” jelölőnégyzet bejelölésével) vagy felhasználónevével együtt adja-e le az értékelését.
6. Az értékelésre az értékelési lehetőség megnyílásától számított 48 óra áll a fogyasztó rendelkezésére az applikáció vagy a webes felület felugró ablakában. Az értékelési lehetőség megnyílását jelzi az applikáción keresztül leadott rendelések esetén érkező push üzenet, amelyet foodpanda marketplace Partnerek esetén a rendelés elfogadását, míg foodpanda szállítás Partner esetén a rendelés kiszállításának visszaigazolását követő meghatározott időn (kb. 1 órán) belül generálja a Szolgáltató informatikai rendszere. A határidő beiktatásának szerepe, hogy a felhasználó lehetőség szerint friss élményekre alapozva nyilvánítson őszinte véleményt a foodpanda szolgáltatásokról, amelyet az időmúlás pozitív vagy negatív irányban is befolyásolhat.
7. A leadott értékelést módosítani nem lehet.
Az értékelés megjelenítése és felhasználása
8. A Fogyasztók és a Partnerek számára egyedül a rendelésre (étteremre) leadott csillagos értékelések összesített számtani átlaga érhető el a foodpanda szolgáltatás felületein, amelybe kizárólag az étteremre leadott csillagos (1-5 skála) értékelés számít bele. A foodpanda szolgáltatás felületein található éttermek melletti értékelési pontszámok az értékelések során az éttermekre leadott 1-5 skála szerinti pontszámok számtani átlagával egyeznek meg (skála: 1,0-5,0). Az egyéb pontszámok (csomagolás, futár, pontosság) nem számítanak bele az átlagba.9. A szöveges értékelések, továbbá a csomagolás, a futár és a pontosság vonatkozásában leadott pontszámokat és azok átlaga sem a Partnerek, sem a Fogyasztók felé nem nyilvánosak. Kivételes és kifejezetten indokolt esetben a Szolgáltató anonim formában átadhat a Partner részére egyes szöveges értékeléseket, ezeken túl azokat kizárólag a Szolgáltató ismerheti meg.
10. Az értékeléseket a Szolgáltató jogosult összegezni és felhasználni szolgáltatásainak fejlesztése céljából.
11. Az értékeléseket határozatlan ideig tárolja a Szolgáltató.
12. Kivételes esetben tömeges törlésre kerülhet sor. Ennek feltétele a Partner kifejezett kérelme, a törlési kritériumoknak való megfelelés és Szolgáltató cégcsoportja berlini központjának munkatársai által elvégzett törlési művelet. Két esetkörben van lehetőség az értékelések tömeges törlésére: az első esetkörben a Partnernél teljes konyhát érintő felújítás történt, míg a második esetkörben az étteremnek új étlapja vagy konyha típusa kerül bevezetésre, emellett az éttermet üzemeltető jogi személyben változás állt be. Ilyen esetben a feltételek teljesülését megelőző értékelések törlésére van mód.